1. Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa warunki i tryb obsługi sprzedaży detalicznej Towarów przez
Mateusza Głazowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MG Trade Mateusz
Głazowski z siedzibą w Cieszynie (43-400) przy ulicy Bielskiej 238, wpisanego do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, realizowanej w Punkcie Sprzedaży, nadto zasady korzystania z witryny
internetowej znajdującej się pod adresem winespot.pl, która służy do prezentacji Towarów oraz
usług znajdujących się w ofercie handlowej Sprzedawcy.
1.2. Sprzedawca niniejszym oświadcza, iż posiada ważne zezwolenie (zwane dalej „Zezwoleniem”) na
sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu przeznaczonych do
spożycia poza miejscem sprzedaży, nr II/856/B/2023 wydane w dniu 30 stycznia 2023 roku przez
Burmistrza Miasta Cieszyna, na podstawie art. 18 ustawy z dnia 26 października 1982 roku (tekst
jednolity Dz.U. z 2018 roku, poz. 2137) o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi.
1.3. Miejscem sprzedaży Towarów jest Punkt Sprzedaży położony w Cieszynie (43-400) przy ulicy
Bielskiej 238.
1.4. Witryna przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 18 (słownie: osiemnaście) lat.
1.5. Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1.5.1. Cena cena brutto Towaru wyrażona w polskich złotych,
uwzględniająca podatek od towarów i usług VAT;
1.5.2. Dostawca firma kurierska współpracująca ze Sprzedawcą lub Poczta
Polska;
1.5.3. Klient każdy klient nabywający Towary, z wyłączeniem osób, o których
mowa w art. 15 Ustawy lub osób, które dokonują zakupu
alkoholu celem dalszej odsprzedaży;
1.5.4. Ustawa ustawa z dnia 26 października 1982 roku (tekst jednolity Dz.U.
z 2018 roku, poz. 2137) o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
1.5.5. Konsument osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
1.5.6. Punkt sprzedaży punkt sprzedaży detalicznej położony w Cieszynie (43-400) przy
ulicy Bielskiej 238, telefon: 693 357 682 , adres email: biuro@winespot.pl ,
określony treścią Zezwolenia;
1.5.7. Sprzedawca Mateusz Głazowski prowadzący działalność gospodarczą pod
firmą MG Trade Mateusz Głazowski z siedzibą w Cieszynie (43-
400) przy ulicy Bielskiej 238, wpisany do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej
przez ministra właściwego do spraw gospodarki,
NIP: 5482483441, REGON: 241605498;
1.5.8. Regulamin niniejszy regulamin, będący regulaminem w rozumieniu art. 8
ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku (tekst jednolity Dz.U. z 2019
roku, poz. 123) o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
1.5.9. Witryna witryna internetowa znajdująca się pod adresem winespot.pl,
służąca do prezentacji Towarów oraz usług znajdujących się
w ofercie handlowej Sprzedawcy oraz obsługi sprzedaży
detalicznej Towarów dokonywanej w Punkcie Sprzedaży;
1.5.10. Towar rzecz ruchoma, której dotyczy umowa sprzedaży;
1.5.11. Umowa sprzedaży umowa sprzedaży Towaru;
1.5.12. Zamówienia oświadczenie woli Klienta zawarcia Umowy sprzedaży Towaru;
1.6. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane w Sklepie. Towary te są fabrycznie nowe, wolne
od wad fizycznych i prawnych oraz zostały wprowadzone na rynek zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
1.7. Prawa do wszelkich treści udostępnianych w Witrynie, w szczególności prawa autorskie, prawa
własności przemysłowej, nazwa Witryny, znaki towarowe Sprzedawcy lub producentów
Towarów, w tym m. in. zdjęcia, elementy graficzne, projekty, szkice, rysunki, slogany lub inne
utwory, bez względu na formę ich prezentacji lub utrwalenia, w tym opisy prezentowanych
Towarów stanowią wyłączną własność Sprzedawcy lub ich właścicieli, nadto podlegają
bezwzględnej ochronie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz
konwencji międzynarodowych. Wchodząc na Witrynę użytkownik przejmuje do wiadomości oraz
wyraża zgodę na fakt, że wykorzystywanie w jakikolwiek sposób wskazanych wyżej praw lub
utworów bez zgody Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów jest zabronione. Zabrania
się kopiowania, powielania, korzystania, rozporządzania w jakiejkolwiek formie lub pod
jakimkolwiek tytułem prawnym, odpłatnie lub nieodpłatnie z jakichkolwiek treści zamieszczonych
pod adresem Witryny pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej za dokonane
naruszenie, przewidzianej w obowiązujących przepisach prawa.
1.8. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego
prawa, dobrymi obyczajami, w tym podawania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Niedopuszczalne jest umieszczanie w witrynie treści uznawanych powszechnie za niewłaściwe
lub obraźliwe, lub innych zmierzających do naruszenia powszechnie obowiązujących norm lub
przepisów prawa.
2. Zamówienia
2.1. Warunkiem złożenia Zamówienia na Towar jest podanie niezbędnych informacji do jego realizacji
oraz zapoznanie się i akceptacja przez Klienta niniejszego Regulaminu. Sprzedawca niniejszym
wskazuje, iż brak akceptacji niniejszego Regulaminu lub niepodanie przez Klienta wszelkich
wymaganych danych uniemożliwia zawarcie skutecznej Umowy Sprzedaży i realizację
Zamówienia.
2.2. Dla dokonania zakupu Towaru niezbędne jest wyrażenie przez Klienta wyraźnej zgody na
przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby i w zakresie niezbędnym do korzystania
z usług świadczonych przez Sprzedawcę (realizacja Zamówienia), w tym na przekazywanie jego
danych osobowych podmiotom trzecim, przy pomocy których Sprzedawca świadczy usługi
związane z realizacją Zamówień oraz obsługą płatności. Zgoda wyrażana jest dobrowolnie. Brak
zgody uniemożliwia zawarcie skutecznej Umowy Sprzedaży i realizację Zamówienia. Zgoda na
przetwarzanie danych w przedmiotowym zakresie może być w każdym czasie cofnięta.
2.3. Cena Towaru prezentowanego w Sklepie widoczna na jego karcie podana jest w polskich złotych
i zawiera podatek od towarów i usług VAT.
2.4. Sprzedawca zastrzega sobie w każdym czasie prawo zmiany Cen Towarów w Witrynie,
przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian. Dla
dokonanych Zamówień i Umów Sprzedaży Towaru zawartych przed zmianą Ceny, odwołaniem
lub zmianą warunków akcji promocyjnej, obowiązują warunki przed dokonaną zmianą lub
odwołaniem.
2.5. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie interaktywnego formularza Zamówienia
dostępnego w Witrynie. Zamówienia mogą być również składane telefonicznie pod numerem:
+48 693 357 682. Wszystkie Umowy Sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych
za pośrednictwem Witryny lub telefonicznie (na numer wskazany w zdaniu poprzedzającym)
zawierane i realizowane są wyłącznie w należącym do Sprzedawcy Punkcie Sprzedaży położonym
w Cieszynie (43-400) przy ulicy Bielskiej 238.
2.6. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru za pomocą interaktywnego formularza Zamówienia,
należy wykonać poniższe kroki:
2.6.1. dokonać wyboru dostępnego Towaru w Sklepie poprzez wybór opcji „dodaj do koszyka”;
2.6.2. podać dane niezbędne do zrealizowania Zamówienia w oparciu o wyświetlane informacje
i wskazówki oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z jego
realizacją w zakresie opisanym treścią ust. 2.1. powyżej. Sprzedawca w celu weryfikacji
pełnoletności wymaga obligatoryjnego podania daty urodzenia Klienta, zaś w razie
wątpliwości w powyższym zakresie może prosić o przesłanie kopii jego dowodu
osobistego. Podanie daty urodzenia jako warunku realizacji Zamówienia, następuje
w wykonaniu prawnego obowiązku Sprzedawcy, w zakresie ustalenia, iż Klient nie jest
osobą, o której mowa w art. 15 ust. 1 pkt. 2 Ustawy;
2.6.3. wybrać odpowiednią, dostępną formę płatności;
2.6.4. wybrać opcję „Kupuję z obowiązkiem zapłaty” (potwierdzenie Zamówienia);
2.7. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż Klient
bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią.
Złożenie Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż Klient:
2.7.1. nie jest osobą, o której mowa w art. 15 Ustawy;
2.7.2. nie dokonuje zakupu Towaru w celu dalszej odsprzedaży
2.8. Po złożeniu Zamówienia w Witrynie i wybraniu formy płatności lub złożenia Zamówienia za
pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (telefon) Sprzedawca wygeneruje
elektroniczną informację o szczegółach Zamówienia, która zostanie przesłana na adres e-mailowy
Klienta podany w formularzu Zamówienia lub podczas telefonicznego składania Zamówienia.
2.9. Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w ciągu jednego dnia roboczego od chwili jego
otrzymania (wpłynięcia Zamówienia do systemu informatycznego Sprzedawcy). W przypadku
zamówień złożonych w dni wolne od pracy (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia
1951 roku o dniach wolnych od pracy) lub w sobotę, potwierdzenie Zamówienia następuje
w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu złożenia Zamówienia. Po bezskutecznym
upływie terminu na potwierdzenie Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient nie jest już
związany jego treścią.
2.10. Odmowa przyjęcia Zamówienia nastąpi w przypadku: (i) wystąpienia okoliczności, o których
mowa w art. 15 Ustawy, (ii) podania przez Klienta na etapie składania Zamówienia
niekompletnych danych, danych błędnych lub mogących wprowadzić w błąd, względnie danych
budzących uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości; (iii) w razie niedostępności Towaru
lub (iv) wystąpienia innych, nieprzewidzianych w dacie złożenia Zamówienia, okoliczności
uniemożliwiających realizację Zamówienia przez Sprzedawcę. O odmowie przyjęcia Zamówienia
Sprzedawca poinformuje Klienta za pośrednictwem elektronicznej informacji, która zostanie
przesłana na adres e-mailowy Klienta podany w formularzu Zamówienia lub podczas
telefonicznego składania Zamówienia.
2.11. W przypadku wydłużonego terminu realizacji Zamówienia Sprzedawca powiadomi Klienta
o przedmiotowej okoliczności niezwłocznie, wskazując jednocześnie wydłużony okres
oczekiwania na realizację Zamówienia. W przypadku, o którym mowa powyżej Klientowi
przysługuje prawo odmowy akceptacji wydłużonego terminu realizacji Zamówienia,
w konsekwencji zaś prawo do anulowania złożonego Zamówienia.
2.12. Do każdego Zamówienia Sprzedawca wystawia paragon lub fakturę VAT. W przypadku gdy Klient
życzy sobie wystawienia faktury VAT wymagane jest zaznaczenie takiej opcji przy wypełnianiu
interaktywnego formularza Zamówienia oraz podanie wymaganych danych (w przypadku
przedsiębiorcy konieczne jest podanie numeru NIP).
3. Odbiór Towaru
3.1. Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w Punkcie Sprzedaży w dni robocze
we wcześniej umówionych godzinach. Odbiór Towaru dokonywany jest osobiście przez Klienta lub za
pośrednictwem innej, pełnoletniej osoby, przez niego upoważnionej. Klient może również
skorzystać z usług Dostawcy lub innej firmy kurierskiej, upoważnionej do odbioru Towaru w jego
imieniu z Punktu Sprzedaży.
3.2. Odbiór Towaru z Punktu Sprzedaży poprzedzony zostanie dostarczoną Klientowi drogą
elektroniczną informacją o gotowości Towaru do odbioru. Warunkiem odbioru Towaru z Punktu
Sprzedaży jest:
3.2.1. podanie imienia i nazwiska Klienta oraz numeru Zamówienia;
3.2.2. pisemne potwierdzenie odbioru Towaru;
3.2.3. odbiór zamówionego Towaru przez osobę pełnoletnią i niepozostającą w stanie
nietrzeźwości. Sprzedawca uprawniony jest do weryfikacji pełnoletności Klienta lub
osoby, upoważnionej przez niego do odbioru Towaru, celem wykonania prawnego
obowiązku Sprzedawcy, w zakresie ustalenia, iż osoby te nie mieszczą się w katalogu
osób, o których mowa w art. 15 Ustawy;
3.3. Koszty odbioru Towaru z Punktu Sprzedaży przez Dostawcę lub inną firmę kurierską w imieniu
Klienta ponosi Klient. Koszty te podane są w Witrynie na etapie składania Zamówienia. Usługa
odbioru i dostawy odebranego Towaru realizowana jest wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej. Usługa odbioru i dostawy Towaru poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może być
realizowana i wymaga indywidualnych uzgodnień ze Sprzedawcą.
3.4. W przypadku wybrania – na etapie składania Zamówienia – przez Klienta opcji odbioru Towaru
i jego dostawy, wydanie Towaru Klientowi następuje z chwilą wydania przez Sprzedawcę
zamówionych Towarów upoważnionej przez Klienta do odbioru firmie kurierskiej lub Dostawcy.
Wraz z wyborem przez Klienta na etapie składania Zamówienia opcji dostawy Towaru za
pośrednictwem Dostawcy lub innej firmy kurierskiej, Klient oświadcza, iż upoważnia taką firmę
lub Dostawcę do odbioru Towaru w jego imieniu z Punktu Sprzedaży.
3.5. Klient przyjmuje do wiadomości, iż dostawa Towaru przez Dostawcę lub firmę kurierską
upoważnioną przez Klienta, realizowana jest zgodnie z następującymi zasadami:
3.5.1. zamówiony Towar nie zostanie wydany osobom nietrzeźwym lub niepełnoletnim.
W powyższym zakresie kurier jest uprawniony do weryfikacji pełnoletności osoby
odbierającej Towar;
3.5.2. w przypadku odmowy dostawy Towaru z przyczyn określonych treścią ust. 3.5.1. powyżej,
Sprzedawca złoży Klientowi w terminie do 3 dni, licząc od dnia ich stwierdzenia,
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy i zwróci Klientowi wpłacone na poczet Zamówienia
środki pieniężne, potrącone o koszty dostawy.
3.6. Usługa odbioru i dostawy Towaru przez Dostawcę realizowana jest w dni robocze od poniedziałku
do piątku. W drodze indywidualnych ustaleń pomiędzy Sprzedawcą a Klientem Strony mogą
postanowić inaczej. Do czasu realizacji zamówienia nie wlicza się sobót oraz dni wolnych od pracy
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku (tekst jednolity Dz.U. z 2015 roku,
poz. 90 z późn. zm.) o dniach wolnych od pracy.
3.7. Czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych liczonych:
3.7.1. dla formy płatności za pobraniem – od potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez
Sprzedawcę;
3.7.2. dla formy płatności przelewem – od dnia zaksięgowania pełnej, wymaganej wpłaty na
koncie Sprzedawcy za złożone Zamówienia;
3.7.3. dla formy szybkich płatności (iMoje) – od dnia zaksięgowania pełnej,
wymaganej wpłaty za złożone Zamówienie, na koncie danego operatora płatności;
3.8. Koszt usługi odbioru i dostawy Towaru do Klienta podawany jest w potwierdzeniu Zamówienia
przesłanym na adres poczty elektronicznej Klienta po jego złożeniu.
3.9. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o wydaniu zamówionych
Towarów Dostawcy lub innej firmie kurierskiej upoważnionej przez Klienta do odbioru Towarów.
Informacja, o której mowa powyżej, przekazana będzie za pośrednictwem wiadomości
elektronicznej na podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia adres email.
3.10. Przy wydaniu przesyłki przez firmę kurierską należy w obecności kuriera sprawdzić czy
opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie i czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią
Zamówienia. W przypadku braku takiej zgodności, Klient winien sporządzić protokół szkody
zgodnie z procedurami lub warunkami stosowanymi przez Dostawcę lub daną firmę kurierską.
Sporządzenie protokołu szkody nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji.
4. Odstąpienie od umowy
4.1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. Celem realizacji uprawnienia, Klient zobowiązany jest do złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie
o odstąpieniu może zostać wysłane na adres e-mail: biuro@winespot.pl lub na adres: MG Trade
Mateusz Głazowski, Cieszyn (43-400) ul. Bielska 238.
4.2. Klient jest zobowiązany dokonać zwrotu Towaru wraz z dowodem zakupu niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
4.3. Towar winien być zwrócony na adres Sprzedawcy: MG Trade Mateusz Głazowski, Cieszyn (43-
400) ul. Bielska 238 z dopiskiem „ZWROT”.
4.4. W razie odstąpienia od umowy przez Klienta to, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
4.5. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Klient.
4.6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania
z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.
4.7. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
5. Niezgodność Towaru z Umową
5.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klientów za niezgodność Towaru z umową sprzedaży.
5.2. Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z umową sprzedaży można składać pisemnie na adres
siedziby Sprzedawcy: MG Trade Mateusz Głazowski, Cieszyn (43-400) ul. Bielska 238 lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@winespot.pl
5.3. Wzór zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu niezgodności Towaru z umową stanowi załącznik nr 2
do niniejszego Regulaminu.
5.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania żądania.
5.5. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Sprzedawcy
względem Klientów nie będących Konsumentami ograniczona jest do wysokości Ceny oraz nie
obejmuje utraconych korzyści.
6. Dane osobowe i Cookies
6.1. Dane osobowe podane przez Klienta w procesie rejestracji i składania zamówienia są
przetwarzane przez Sprzedawcę, który jest administratorem danych osobowych.
6.2. Warunkiem złożenia Zamówienia Towaru jest wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie
jego danych osobowych podanych w procedurze składania Zamówienia w celu jego realizacji
i obsługi. Zgodna jest dobrowolna, jednakże konieczna w celu dokonania zakupu Towaru.
Zgoda może być w każdym czasie cofnięta.
6.3. Podawane przez Klienta Dane osobowe służą wyłącznie realizacji Zamówienia (umowy
sprzedaży), wystawienia stosownego dokumentu księgowego oraz przekazania
upoważnionemu przez Klienta przewoźnikowi celem dostawy zamówionego Towaru.
6.4. Dane osobowe nie są udostępnianie osobom trzecim, z wyłączeniem przekazania danych
podmiotowi uczestniczącemu w realizacji zamówienia w celu dostarczenia Klientowi
zamówionych Towarów, operatorowi płatności oraz podmiotowi realizującemu na rzecz
Sprzedawcy usługi księgowe.
6.5. W przypadku wyrażenia przez Klienta zgody na otrzymywanie wiadomości za pośrednictwem
poczty elektronicznej e-mail, adres ten będzie wykorzystywany w celach marketingowych przez
Sklep. Zgoda na otrzymywanie wiadomości poprzez e-mail może być w każdym czasie cofnięta.
6.6. Sklep wykorzystuje Cookies.
6.7. Cookies nie zbierają jakichkolwiek Danych osobowych Klienta i służą wyłącznie identyfikacji
jego przeglądarki internetowej, mającej na celu optymalizację działania Sklepu.
6.8. Domyślne parametry Cookies pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie
serwerowi Sklepu.
6.9. Poziom ochrony przed Cookies Klient może zmienić samodzielnie we własnej przeglądarce
internetowej, nie wyłączając przy tym całkowitej blokady Cookies. Brak zmiany ustawień
przeglądarki internetowej przez Klienta oznacza zgodę na zastosowanie Cookies w Sklepie przy
wykorzystaniu domyślnych parametrów.
6.10. Szczegółowe postanowienia na temat Cookies znajdują się w art. 173 oraz art. 174 ustawy
z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 ze zm.).
6.11. Szczegółowe warunki przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów i użytkowników
określa Polityka Prywatności Sklepu.
7. Postanowienia końcowe
7.1. Sprzedawca podejmuje wszelkie działania w celu zapewnienia w pełnej poprawności działania
Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej najlepszej wiedzy technicznej, w tym
zobowiązuje się usuwać w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez
Klientów.
7.2. Klient może powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach
w funkcjonowaniu Sklepu. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może
zgłaszać pisemnie na adres: MG Trade Mateusz Głazowski, Cieszyn (43-400) ul. Bielska 238,
mailowo pod adres biuro@winespot.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
7.3. W wypadku, gdy jakiekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za
nieważne bądź nieskuteczne, pozostałe postanowień niniejszego Regulaminu pozostają w mocy.
W miejsce nieważnego postanowienia zastosowanie będzie miała zasada, która jest najbliższa
celom nieważnego postanowienia oraz Regulaminu jako całości.
7.4. Postanowienia niniejszego Regulaminu mniej korzystne dla Konsumentów niż przepisy
obowiązującego prawa nie wiążą Konsumentów, a w ich miejsce stosuje się przepisy
korzystniejsze, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
7.5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają
przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2
marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, ustawy z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumenta oraz przepisy innych odpowiednich ustaw prawa
polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE).
7.6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym
Konsumentem poddane jest właściwym sądom powszechnym. Rozstrzyganie sporów pomiędzy
Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem poddane jest sądowi miejscowo właściwemu
dla siedziby Sprzedawcy.
7.7. Stosownie do treści art. 31 ustawy z dnia 23 września 2016 roku (tekst jednolity Dz.U. z 2016
roku, poz. 1823) o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, podmiotem
uprawnionym do rozstrzygania sporów konsumenckich jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej w Katowicach (strona: http://www.katowice.wiih.gov.pl/p,163,spory-konsumenckie),
adres: ul. Brata Alberta 4, 40-951 Katowice, skrytka pocztowa nr 178.
7.8. Klient będący Konsumentem, mający problem z zakupem dokonanym za pośrednictwem naszej
Witryny, ma możliwość skorzystania z Platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR),
którą zarządza Komisja Europejska (dostępnej pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr)
Platforma internetowego rozstrzygania sporów (ODR), ma pomóc sprzedawcom rozstrzygać
spory z klientami internetowymi bez konieczności kierowania sprawy do sądu. Można z niej
korzystać w przypadku każdego sporu umownego w związku z zakupem towarów lub usług, jeżeli
zarówno sprzedawca, jak i konsument mają siedzibę w UE.
7.9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od
chwili publikacji ich na stronie internetowej Sklepu w zakładce Regulamin, z tym zastrzeżeniem,
że dla Zamówień i umów sprzedaży Towaru dokonanych przed publikacją zmian, obowiązują
dotychczasowe postanowienia Regulaminu. W przypadku Klientów, którzy posiadają
zarejestrowane Konto, zostaną oni powiadomieni o zmianach oraz możliwości ich akceptacji przy
pierwszym logowaniu, licząc od chwili publikacji zmian.